ALKMAAR - Sportorganisatie Le Champion en MYLAPS Sports Timing hebben de intensieve samenwerking van inmiddels 25 jaar met 4 jaar verlengd. Dit betekent dat deelnemers van Le Champion-evenementen tot en met 2024 profiteren van de laatste ontwikkelingen op het gebied van tijdwaarneming, live tracking en persoonlijke foto's.

De twee organisaties zijn al jaren bezig om te verbeteren en te vernieuwen. Dat vereist intensief samenspel. "Dat we met MYLAPS alweer 25 jaar samenwerken illustreert onze kernwaarden. Wij willen graag voor langere termijn een betrouwbare partner zijn voor onze relaties. In deze onwerkelijke tijd benutten wij de vertraging bij de fysieke evenementen om op andere terreinen juist te versnellen. Digitalisering is daarbij een hoofdthema. Juist nu zetten we op dat gebied belangrijke stappen vooruit", aldus Ron van der Jagt, algemeen directeur van Le Champion.

MYLAPS is de Nederlandse uitvinder van automatische tijdwaarneming en ontwikkelt deze technologie, die over de hele wereld gebruikt wordt, van Olympische Spelen en MotoGP tot talloze wedstrijden voor recreanten. Le Champion gebruikt deze diensten in alle drie de disciplines. Bij het fietsen onder andere bij de Egmond-Pier-Egmond, de grootste strandrace van Nederland, in het hardlopen bij de Dam tot Damloop en TCS Amsterdam Marathon en bij het wandelen tijdens de Plus Wandel4daagse Alkmaar.

Unieke samenwerking
Camiel Slaats, CEO van MYLAPS, spreekt van een unieke samenwerking: "Onze langdurige samenwerking laat zien dat MYLAPS en Le Champion heel goed bij elkaar passen. Le Champion weet als geen ander wat er bij de organisatie van sportevenementen komt kijken en waar hun deelnemers, volgers en sponsors vandaag de dag behoefte aan hebben. Met onze oplossingen helpen we daar ook de komende vier jaar weer graag aan mee."

Le Champion maakt recent goede stappen in het digitaliseringsproces. Zo heeft het vernieuwde ledenportaal mijnlechampion.nl een flinke boost gekregen, werd de samenwerking met One Community gerealiseerd, voor onder andere CRM en database marketing en organiseert Le Champion met succes virtuele activiteiten en evenementen. "Bij digitalisering gaat het bij ons niet om automatisering of om efficiency. Digitalisering gaat bij ons om het verrijken van de beleving van onze sportevenementen voor de deelnemers. Deze vernieuwde samenwerking met MYLAPS past in die strategie", sluit Van der Jagt af.